HRVATSKA LOGO LIGA
S ciljem popularizacije programiranja među najmlađim učenicima Hrvatski savez informatičara
je u 2016. godini pokrenuo (tada eksperimentalni) program Hrvatska Logo Liga. Riječ je o natjecanju u programiranju
u programskom jeziku Logo koje se provodi kroz šest kola tijekom školske godine,
te na kojem mogu sudjelovati svi učenici osnovnih škola Republike Hrvatske.
Tijekom školske godine 2015/2016 održana je pilot sezona s dva kola, a nakon toga još šest sezona u punom opsegu,
kroz pet ili šest kola natjecanja, ove godine od studenog 2022. do ožujka 2023. godine.
Ekipe
Natjecanje je namijenjeno učenicima osnovnih škola, od 1. do 8. razreda, organiziranih u ekipe svojih škola,
informatičkih klubova, udruga ili neformalnih inicijativa. Natjecati se mogu i djeca predškolskog uzrasta,
kao i svi stariji od 8. razreda, lokalno u neslužbenoj konkurenciji.
Jedan učenik se može natjecati samo za jednu ekipu i tijekom jedne natjecateljske sezone
u pravilu ne može mijenjati ekipu za koju se natječe.
Broj natjecatelja u jednoj ekipi nije ograničen, a ekipa se može sastojati i od samo jednog natjecatelja.
Voditelji ekipa
Svaka ekipa mora imati voditelja (učitelj/nastavnik informatike ili srodnog predmeta ili stariji član kluba/udruge),
koji se brine za organizaciju natjecanja i zadužen je za poštivanje pravila i za regularnost natjecanja.
Prijava ekipe za natjecanje
Ekipe koje žele sudjelovati u ovom programu moraju se prijaviti za natjecanje tako da voditelj ekipe
postupi prema uputama na stranici
https://logoliga.hsin.hr/prijava/
Natjecanje
Za svako kolo natjecanja bit će pripremljeno
osam zadataka različite težine s različitim brojem bodova.
Zadaci se rješavaju u programskom jeziku Logo,
koristeći FMSLogo,
a natjecanje traje
tri sata (180 min).
Natjecanje se može provesti unutar zadanog perioda za pojedino kolo (u pravilu jedanaest dana, od petka do ponedjeljka),
a o točnom terminu odlučuje voditelj ekipe u dogovoru s članovima ekipe.
Najranije 30 minuta prije početka dogovorenog termina natjecanja, voditelj ekipe
dužan je sa Sustava za natjecanje preuzeti zadatke i distribuirati ih članovima svoje ekipe.
Samo natjecanje se može provesti na dva načina:
-
U pravilu, učenici na natjecanju sudjeluju uživo (u prostorijama škole/kluba/udruge), a voditelj ekipe će tiskati i umnožiti zadatke
u potrebnom broju primjeraka (za svakog natjecatelja po jedan komplet zadataka)
-
Ukoliko to nije moguće, učenici na natjecanju sudjeluju na daljinu (npr. od kuće), a voditelj ekipe će zadatke proslijediti na email adrese učenika točno u trenutku početka natjecanja
Evaluacija
Po završetku natjecanja, voditelj ekipe prikuplja natjecateljska rješenja članova
svoje ekipe i evaluira ih. Svaki test podatak nosi određeni broj bodova, a broj bodova za neki zadatak jednak je zbroju svih bodova
po test podacima za taj zadatak.
Za evaluaciju natjecateljskih rješenja i ove godine se koristi Sustav za natjecanje. Detaljne upute dobit će svaki voditelj ekipe u posebnom mailu.
Rezultati
Nakon završetka pojedinog kola natjecanja, na web stranicama Hrvatske Logo Lige objavljuju se
pojedinačni i ekipni rezultati za tekuće kolo, kao i ukupni rezultati za sva do tada održana kola natjecanja.
Pojedinačni rezultati se objavljuju za svaki razred posebno, kao i za sve natjecatelje zajedno.
Ekipni rezultati se objavljuju tako da se u obzir uzimaju tri najbolja rezultata iz svake ekipe.
Objava zadataka, test podataka i rješenja
Nakon završetka pojedinog kola natjecanja, na web stranicama Hrvatske Logo Lige objavljuju se
zadaci, test podaci i službena rješenja svih zadataka.
Kontakt
Za sva pitanja na raspolaganju smo putem e-mail adrese .
Povjerenstvo za izradu zadataka, provedbu i evaluaciju
Frano Mihaljević, voditelj
Lovro Kalinovčić
Marin Kupanovac
Domagoj Sabolić
Simeon Stefanović
Ivana Žužić
Voditelj programa
Krešimir Malnar, tajnik Hrvatskog saveza informatičara